FANDOM

Ratchet: Gladiator on neljäs osa Ratchet & Clank -pelisarjassa. Pelin on kehittänyt Insomniac Games vuonna 2005 ja se ilmestyi Yhdysvalloissa nimellä Ratchet: Deadlocked.

Sarjan uusin osa vie pelisarjan synkempään suuntaan. Ratchet kaapataan ilkeän mediamoguli Gleeman Voxin käskystä suosittuun holovid-ohjelmaan nimeltään Dreadzone. Ratchetin täytyy taistella pitääkseen itsensä ja ystävänsä elossa. Dreadzonen säännöt kieltävät Clankia auttamasta ystäväänsä, mutta Clank toimii pelissä Ratchetin tehtävien ohjaajana, joka antaa neuvoja ja henkistä tukea. Ratchetin kaulaan on asennettu niin kutsuttu Deadlock Collar, joka antaa tuskallisen sähköiskun hänen yrittäessään paeta. Gleeman Vox voi kuitenkin räjäyttää sen (ja Ratchetin) napin painalluksella. Lopulta Ratchetin täytyy yrittää pelastautua ja saattaa Pox-Networks tuhoon, jotta galaksi olisi turvallisempi paikka.

JuoniMuokkaa

Pelin alussa Ratchet kaapataan ilkeän mediamoguli Gleeman Voxin käskystä suosittuun holovid-ohjelmaan nimeltään Dreadzone. Ratchetin täytyy taistella pitääkseen itsensä ja ystävänsä elossa. Dreadzonen säännöt kieltävät Clankia auttamasta ystäväänsä, mutta Clank toimii pelissä Ratchetin tehtävien ohjaajana, joka antaa neuvoja ja henkistä tukea. Ratchetin kaulaan on asennettu niin kutsuttu Deadlock-kaulus, joka antaa tuskallisen sähköiskun hänen yrittäessään paeta. Gleeman Vox voi kuitenkin räjäyttää sen napin painalluksella. Lopulta Ratchetin täytyy yrittää pelastautua ja saattaa Pox-Networks tuhoon, jotta galaksi olisi turvallisempi paikka. Gladiatorissa Ratchetin apuna on kaksi taistelurobottia, jotka auttavat Ratchetia pyörittämään nodecrankeja (pulttialustoja) ja muun muassa hakkeroimaan niin kutsuttuja Hacker Orbeja. Boteille voi ostaa lisäpäivityksiä sekä värjätä ja ostaa uusia päitä. Pelissä on myös cooperative-pelimuoto, jossa tarinaa pelataan kaksinpelinä. Siinä tosin pelaajat eivät saa mennä liian kauaksi toisistaan sillä muuten he kuolevat.

EsiintyyMuokkaa

HahmotMuokkaa

PäävastuksetMuokkaa

TeknologiaMuokkaa

Ratchetin aseetMuokkaa

Katso: Luettelo aseista

Mercin ja Greenin aseetMuokkaa

Ratchetin vempaimetMuokkaa

Katso: Luettelo vempaimista

Mercin ja Greenin vempaimetMuokkaa

Omega ModsMuokkaa

Alpha ModsMuokkaa

Ratchetin panssaritMuokkaa

EsineetMuokkaa

AjoneuvotMuokkaa

OlemuksetMuokkaa

Planeetat ja alueetMuokkaa

Katso: Luettelo planeetoista

GalaksitMuokkaa

Katso myösMuokkaa

Ratchet & Clank -sarja

Alkuperäissarja
Ratchet & Clank | Going Commando | Up Your Arsenal | Gladiator

Future-sarja
Tools of Destruction | Quest for Booty | A Crack in Time | Nexus

Uudistettu sarja
Ratchet & Clank

Muut pelit
Going Mobile | Size Matters | Secret Agent Clank | All 4 One | QForce

Muu media
The Adventures of Captain Starshield | Ratchet & Clank -sarjakuvasarja | Ratchet & Clank -elokuva