FANDOM

Obsidian Eye L

Lumosin zoni-temppelin obsidiaanisilmä.

Obsidian Eye M

Merdegraw´n Hoolefar Islandin obsidiaanisilmä.

Obsidiaanisilmä on universumin tehokkain lorentziaaninen teleskooppi, jonka linssit on hiottu obsidiaanilasista. Laitteen kantama on peräti 4,8 kilokubiittia ja voimanlähteenä toimii yksi kaukotähti. Kapteeni Angstrom Darkwater rakensi yhden, jotta pystyi pitämään yhteyttä zoneihin.

Obsidiaanisilmiä on ollut ympäri Polaris-galaksia, mutta edelleen silmät toimivat ovat Merdegraw ja Lumos planeetoilla.

Quest For Booty Muokkaa

Sarjan ensimmäinen obsidiaanisilmä esiintyi Ratchet & Clank: Quest For Booty -pelissä Hoolefar Islandilla. Ratchet sai obisidiaanisilmän käyttöönsä korjattuaan kaikki saaren tuuliturbiinit. Obsidiaanisilmä kuitenkin tarvitsi kaukotähden toimiakseen, jonka Ratchet sai myöhemmin taisteltua kapteeni Slagia vastaan. Silmän avulla Ratchet sai selville Clankin olinpaikan.

Hoolefar Islandin obsidiaanisilmä oli alunperin kapteeni Darkwaterin rakentama, jonka kaukotähden tämä oli saanut Orvusilta.

Hoolefoidit purkivat obsidiaanisilmän Ratchetin käytön jälkeen.

A Crack In Time Muokkaa

Ratchetin murtauduttua Alister Azimuthin kanssa Pollyx-yhtiöihin, he saivat koneen hakkeroitua selville, että galaksin viimeinen obsidiaanisilmä sijaitsee Krellin kanjonissa. Matkattuaan sinne heidän piti taistella agoriaanit pois, jotta planeetalla asustavat vullardit suostuivat opastamaan heidät obsidiaanisilmälle. Krellin kanjonin zoni-temppelissä sijaitsevan obsidiaanisilmän voimaa antava kaukotähti oli haljennut. Ratchetin onneksi he kuitenkin saivat sen avulla Clankiin yhteyden, ennen kuin laite sammui.