FANDOM

Novalis on pieni, hedelmällinen jokia ja vuoria sisältävä planeetta Solana-galaksissa. Se oli ensimmäinen planeetta, joka joutui Chairman Drekin pahuuden kohteeksi, ja jonne Ratchet ja Clank päätyivät Ratchetin itsensä rakentaman aluksen pudottua. Novalis on Ratchet & Clank -pelin toinen pelattava planeetta. Planeetalla on mmm. vesivoimala ja luolia, joissa elää Ameeboja. Novalis on tunnettu sen hyvistä viemäreistä ja eräästä sen pääkaupungissa sijaitsevasta tornista, jonne syöksyi kerran asteroidi.

Novalis oli Putkimiehen ja muiden solanianien kotiplaneetta.

Drek halusi hyökätä ensimmäisenä nimenomaan Novalikseen, sillä siellä oli paljon resursseja, joita Drek halusi käyttää uuden planeettansa luomiseen.

Kun Ratchet ja Clank syökyivät rikkimenneellä aluksellaan planeetalle, oli blargit aloittaneet toimintansa planeetan luonnonvarojen keräämiseen. Ratchet ja Clank löysivät vesilaitoksesta Putkimiehen, joka antoi heille infobotin. Myöhemmin Ratchet ja Clank pelastivat Novaliksen puheenjohtajan, joka vastapalvelukseksi antoi kaksikolle aluksen.

Drekin mukaan Novalis tuhoutuisi hänen suunnitelmiensa takia, mutta on myös mahdollista, että Ratchet ja Clank ehtivät kukistamaan Drekin ennen kuin blargit saivat planeetan tuhottua.