FANDOM

Aseet päivittyvät, kun ne ovat saanet tarpeeksi kokemuspisteitä vihollisten tuhoamisesta. Päivitykset voivat antaa aseille uusia ominaisuuksia, nostaa vahingon määrää, ammusmäärää, tulinopeutta tai kantamaa.

Esiintyy Muokkaa

Ratchet & Clank (2002) Muokkaa

Ensimmäisessä pelissä aseet eivä päivity kokemuksen mukaan. Kulta-aseet (eng. Gold weapons) ovat paranneltuja versioita pelin aseista. Niitä on kymmenen ja niiden ostamiseen tarvitaan kultapultteja ja normaaleja pultteja. Kulta-aseita voi ostaa kahdesta paikasta:

Kaikista aseista paitsi Taunter, Walloper ja R.Y.N.O. on saatavilla kultaversio.

Going Commando Muokkaa

Going Commandossa aseiden taso nousee automaattisesti kun niillä tapetaan vihollisia. Aseet päivittyvät vain kerran, mutta haastetilassa voi ostaa aseiden Mega versioita, jotka voi taas päivittää tappamalla vihollisia. Mega-aseet päivittyvät korkeimmalle tasolle, Ultra-aseiksi.

Up Your Arsenal Muokkaa

Up Your Arsenalissa aseet päivittyvät V1 tasolta neljä kertaa V5 tasolle asti. Jokainen taso nostaa aseen tehoa ja joidenkin aseiden ammuskapasiteettia. Aseet voivat saada myös uusia ominaisuuksia kuten kohteeseen lukitus tai kimpoavat ammukset. Haastetilassa ostamalla Mega-päivityksen ase nousee V6 tasolle. Sen jälkeen aseet voivat päivittyä Giga (V7) tasolle ja lopuksi Omega (V8) tasolle.