FANDOM

Kapteeni Angstrom Darkwater oli Ratchet & Clank: Quest For Booty -pelin pääpahis. Hän oli ilkeä, ankara ja saita avaruuspiraattikapteeni, joka ei luottanut juuri kehenkään. Hänen sanottiin jopa "ryöstäneen miljoona pulttia prikkaakaan käyttämättä". Osuutensa ryöstösaaliista hän kätki tukikohtaansa saarelle planeetta Merdegraw´lla, joka tunnettiin Darkwaterin lahtena.

Historia Muokkaa

Matkattuuaan Breeguksen tähdistöön, Angstrom Darkwater sai tilaisuuden tavata zonit, joiden johtaja antoi hänelle kaukotähden, jotta he voisivat jutella kun Darkwater palaisi Polaris-galaksiin. Darkwater rakensi Obsidiaanisilmää tarvitsevan kaukotähden Hoolefar Islandille.

Darkwater oli alunperin avaruuspiraattien kapteeni, kunnes ikäväkseen hänen perämiehensä Romulus Slag ankkuroi lippulaivan Morrow´n luoliin ja tappoi Darkwaterin ja kaikki, jotka eivät tahtoneet häntä kapteenikseen. Darkwater oli kuitenkin jo aavistanut Slagin yrityksen varastaa kaukotähti, joten hän oli kironnut itsensä ikiaikaisen terachnoidien loitsun ja Hoolefarin taikamarkkinoiden ilmaisen lahjamanauksen avulla niin, että hänen sielunsa oli sidottu visusti hänen kroppaansa, ja se joka hänen lepoansa häiritsisi, saisi hänen miehistönsä (eli Epäkuolleet Avaruuspiraatit) kimppuunsa. Hän siis pystyisi suojaamaan kaukotähteä myös kuolleena.

A Quest For Booty Muokkaa

Ratchet ja hänen ystävänsä Talwyn lähtivät Ruoste Peten kanssa etsimään Darkwaterin Aarrekarttaa Morrow´n luolista. Ratchet löysi kartan Darkwaterin kallosta, mutta Pete, joka oli kantanut kädessään Slagin päätä tikun nokassa, iski sen Darkwaterin päättömään kroppaan herättäen kummatkin kapteenit ja epäkuolleet piraatit. Peten saatua kapteenit rauhoittumaan, he lähtivät ryöstämään Hoolefar Islandia. Ratchet ja Talwyn onnistuivat estämään sen, jolloin Darkwater perääntyi ja lähti hakemaan kaukotähteä Ratchet ja Talwyn perässään. Slag ja Darkwater onnistuivat kuitenkin nappaamaan tähden ennen heitä ja ottivat Talwynin panttivangikseen. Ratchet kuitenkin onnistui pääsemään heidän peräänsä ja tuhoamaan heidän liitoksensa. Ruoste Peten onnistui pelastamaan Slagin pään ja lopussa he soutivat Hoolefariin, mutta Darkwaterin ruumis putosi Azorean mereen.
Darkwater

Angstrom Darkwater haamuna

Muuta Muokkaa

Darkwater

Darkwater Slagin päällä.

  • Kuuleman mukaan Darkwater palasi vanhan miehistönsä kapteeniksi, epäkuolleitten piraattien lisäksi, kun kerran Sprocket (joka oli ottanut vanhan miehistön komentoonsa) oli kuollut. Siitä, missä muodossa Darkwater otti komennon, ei ole tietoa. Tämä mainittiin pelissä Ratchet & Clank: A Crack in Time, piraattiradiossa.